REPERTOÁR - AKTUÁLNÍ PŘEDSTAVENÍ

Uchazeč
POLITIKÁRIUM
premiéra 2.10.2020

Karel Čapek / Milena Steinmasslová: Politikárium
aneb Kdyby se u nás aspoň tolik nelhalo

Nutnost přemýšlet, klást si otázky, nekriticky nepřejímat postoje. Myšlenky Karla Čapka, bytostného demokrata, hlubokého myslitele, a především slušného člověka, nás i dnes dokáží inspirovat svou naléhavostí a pravdivostí.
Text, který pro Divadlo Na Rejdišti sestavila herečka a scenáristka Milena Steinmasslová z Čapkových fejetonů, se zabývá koncepty jako jsou demokratická společnost, občanská zodpovědnost nebo česká nátura. Ze spolupráce režisérky Kateřiny Ivákové se studenty herectví se z odkazu slavného spisovatele a dramatika zrodila nepolitická hra o politice a možnostech občana ji ovlivnit.

Uchazeč
MISA CRIOLLA
premiéra únor 2020

Dílo napsané peruánskou skladatelkou a zpěvačkou Chabuca Granda. Moderní hudební aranžmá studentů oddělení populární skladby, hudební nastudování Aleny Grillové a choreografie Adély Hájkové v režii Lukáše Pečenky.
Představení studentů oddělení populárního zpěvu.

Účinkují studenti 6. ročníku:

Doskočil Jan
Freiová Ema
Jarolímková Nikol
Mošnerová Magdalena
Olijve Sabina
Pávková Aneta
Pecha Štefan
Sopčáková Lucie
Uchazeč
HELGŮV ŽIVOT (Sibylle Berg)
premiéra 29. 11. 2019

Ty moje morčátko! Hezky si sedni a pojď se dívat.
Rozkošný příběh od paní Bergové o zvířátkách, která převzala vládu nad světem. Ve volných chvílích si přehrávají a komentují obyčejné lidské životy, třeba ten Helgův. Česká premiéra.

Vzhledem k výskytu neslušných výrazů není představení vhodné pro děti do 14 let…

 

Hrají:

Helg: Daniel Kadlec
Helga, Tina, Zdravotní sestra: Denisa Licková
Helmut: Daniel Beroun
Helgův strach: Jindřich Žampa
Tinin strach: Nicole Tisotová
Paní Bohová: Karolína Zachová
Paní Smrťová: Anika Menclová
Srnečka: Magdalena Hradecká
Tapír: Hana Bernardová

Režie: Barbora Mašková
Dramaturgie: Radek Brož
Scéna: Michaela Semotánová
Kostýmy: Anežka Straková
Hudební aranžmá: Aleš Háva
Hudební nastudování: Tomáš Trapl
Pohybová spolupráce: Dita Kándlová
Pedagogické vedení: Kateřina Iváková a Jitka Nerudová

HRÁLI JSME DŘÍVE

Uchazeč
LETEM MUZIKÁLOVÝM SVĚTEM
premiéra 21. 02. 2019

Scénický koncert. Pojďte s námi proletět historiií světového muzikálu! Čeká vás několik zastávek v nejrůznějších dobách a místech 20. století.

 

Hrají: studenti 5. a 6. ročníku oddělení populárního zpěvu

 

Režie: Lukáš Pečenka
Choreografie: Adéla Hájková

Uchazeč
SLYŠET HLASY (Joe Penhall)
premiéra 12. 10. 2018

“Rayi, Rayi, Rayi, všichni máme pocity. Ale nenecháme je ovládat svůj život.”
Schizofrenika Raye právě propustili z léčebny, pod podmínkou, že se o něj jeho brácha Pete postará. Laura čeká dítě s násilnickým Davem, který ji nechce nechat odejít. Ray se do Laury zamiluje. Přestává brát léky, aby byl víc sám sebou. Kdo by v takové situaci čekal komplikace?

 

Hrají:
Ray: Marek Zeman
Laura: Simona Lewandowska / Karolína Šafránková
Pete: Ondřej Hyneš
Dave: Ondřej Kubina
Ives: Daniel Joch

 

Režie: Jakub Šmíd
Dramaturgie: Radek Brož
Scéna a kostýmy: Eva Justichová

Uchazeč
VEČER TŘÍKRÁLOVÝ aneb COKOLI CHCETE (William Shakespaere)
premiéra 24. 11. 2017

O tom, kdy se tato komedie hrála poprvé, existují dvě teorie. Ta první říká, že to bylo 6. ledna 1601, tedy na svátek Tří králů. Ale žádný přímý důkaz neexistuje. Druhá nejrozšířenější teorie směřuje k datu 2. února 1602. Je to první doložené datum komedie s tímto jménem, ale zřejmě nešlo o premiéru; název hry směřuje konkrétně k jinému datu. V angličtině se tato hra nazývá Twelfth Night (Dvanáctá noc). U nás se tato komedie uvádí pod názvem Večer tříkrálový, který jí dal první český překladatel František Doucha v roce 1850. Hra sice nemá se Zjevením páně a Klaněním tří králů vůbec nic společného, ale titul u nás komedii proslavil a tak téměř všichni shakespearovští překladatelé zůstávají u tohoto názvu.

 

Hrají:
Orsino: Ondřej Kubina
Viola / Sebastian: Martina Nováková
Marie: Simona Lewandowska
Tobiáš Říhal: Ondřej Hyneš
Ondřej Třasořitka: Daniel Joch
Šašek: Marek Zeman
Olivie: Anika Menclová
Malvolio: Martin Klapil
Antonio: Dominik Jetel
Stráž: Denisa Licková

 

Režie: Kateřina Iváková
Dramaturgie: Ondřej Šrámek
Kostýmy: Dorota Březinová
Pohybová spolupráce: Adéla Hájková a Karel Basák
Pedagogická spolupráce: Eliška Burkert Nezvalová a prof. František Laurin

Uchazeč
ZPÍVAJÍCÍ BENÁTKY (Adolf Hoffmeister, Jaroslav Ježek)
premiéra 16. 04. 2018

Rozesmátá komedie plná písniček a mladistvého temperamentu v provedení studentů Hudebně dramatického umění.

 

Hrají:

Lisaura, vznešená milostnice: Martina Nováková
Vittoria, společenská kráska: Anika Menclová*
Eleonora, přísná manželka: Rosalie Malinská
Eugenio, mladý člověk: Marek Zeman
Leandr, podvodný hrabě: Ondřej Hyneš
Don Marzio, klepačský vyděrač: Daniel Krečmar
Pandolfo, lichvář: Daniel Joch
Ridolfo, lidsky založený kavárník: Ondřej Kubina
Trappola, číšník: Jindřich Žampa*
Postillion: Josef Fečo*

*studenti nižších ročníků

Kavárenský pianista: Jakub Šafr

 

Režie: prof. František Laurin
Dramaturgie: Ondřej Šrámek
Výprava: Petr Kolínský
Hudeb. nastudování: Tomáš Trapl a Jakub Šafr
Choreografie: Adéla Hájková
Pedagogická spolupráce: Eliška Burkert Nezvalová a Kateřina Iváková

Uchazeč
EVERGREEN
premiéra 1. 2. 2018

Scénický koncert studentů 6. ročníku oddělení populární hudby inspirovaný kariérou a životem Barbry Streisand. Barbra Streisand je univerzální umělkyně. Svým žánrovým rozsahem (o pěveckém ani nemluvě) je inspirací snad pro všechny umělce v oblasti showbyznysu a populární hudby (o hercích , režisérech a producentech ani nemluvíme) . Rohodli jsme se tedy změřit své síly s písněmi této Divy (s velkým D). Ponořte se společně s námi do světa muzikálu, New Yorských barů, Broadwaye, Hollywoodu a nahrávacích studií.

 

Účinkují: L. Chugai, I. Moravcová, M. Kaplan, A. Skachko, S. Tlustá, M. Vojtová, V. Zimmermannová, P. Mudráková

 

Režie: Lukáš Pečenka
Choreografie: Adéla Hájková

Uchazeč
VINOBRANÍ (Oskar Nedbal)
premiéra 23. 3. 2018

Opereta o třech dějstvích. Bezesporu nejvýznamnějším českým operetním skladatelem je Oskar Nedbal, z jehož bohaté tvorby je nejúspěšnější opereta Polská krev z roku 1913 a Vinobraní, které mělo premiéru 11. února 1916 v Theater an der Wien ve Vídni. U nás poprvé zaznělo 17. dubna téhož roku v provedení souboru Městského divadla Královských Vinohrad pod taktovkou skladatelova synovce dirigenta Karla Nedbala a v režii Karla Hašlera. Libreto k Vinobraní napsal, stejně jako k Polské krvi, Leo Stein, ještě ve spolupráci s Juliem Wilhelmem. Jestliže v operetě Polská krev slavil Nedbal úspěchy polskou stylizací svých melodií, pak ve Vinobraní citoval melodie chorvatské. Libreto k Vinobraní nedosahuje takových kvalit, jako má libreto Polské krve. Možná proto byla opereta mnohokrát upravována, nicméně žádná úprava libreto nijak výrazně nezlepšila. Libreto nás zavede do Záhřebu a na venkovský statek hraběte Mikoliče, v posledním dějství do Prahy (originál se odehrává ve Vídni). Hrabě Mikolič odvede mladinkou Lízu z vily zhýralého barona Bogdana a přestože je mezi nimi větší věkový rozdíl, Líza se na konci operety stane jeho ženou. A jako v každé operetě i ve Vinobraní vystupuje mladokomik, zde je to Franjo Svečak, obchodník s jižním ovocem, který skončí v náruči operetní hvězdy Julji Lelly, marně usilující o hraběte Mikoliče.

 

Hrají:
Hrabě Milan Mikolič: Jan Hájek / Vladimír John / David Ullrich
Nikola, jeho syn: Ondřej Benek / Benjamin Hájek
Baron Bogdan Lukovec: Václav Dlask / Jan Kukal
Franjo Svečak: Ondřej Benek / Vladimír John
Julja Lella: Eva Hartová / Marie Schmidtová / Mahulena Vondrášková
Liduška Mlátková: Karolína Grebeníčková / Tereza Králová / Hana Tomášová
Milča Mlátková: Monika Machovičová / Nikol Turoňová
Zvonimír Slavko, spisovatel: David Blaha / Olexander Kashin / Jan Kukal
Relja Bašič, divadelní ředitel: Benjamin Hájek / Václav Dlask
Nessa Marko, herečka: Anna Petrtylová / Věra Smejkalová
Jagoda Duro, herečka: Tereza Papoušková / Sylvie Sedlecká
Kvirin, sluha u Bogdana: David Blaha / Lukáš Filippi
Ivan: David Blaha / Lukáš Filippi
Růžena Šípová: Vladimíra Berná / Tereza Králová / Šárka Neprašová

Instrumentální soubor posluchačů Pražské konzervatoře pod taktovkou Ondřeje Kunovského

 

Režie: Zbyněk Brabec
Překlad dialogů: Jaroslav Horan
Překlad hudebních čísel: Ivo Osolsobě
Úprava pro komorní instrumentální soubor: Ondřej Kunovský
Hudební nastudování: Václav Loskot
Choreografie: Ivan Krob

Uchazeč
KRVAVÁ HENRIETTA aneb JEDNO JARO V PAŘÍŽI (O. Daněk a J. F. Fischer)
premiéra 5. 5. 2017

Příběh z dob, kdy Evropa tančila valčík. Muzikál pro činoherce.

Podkladem pro divadelní hru se stala skutečná událost z jara roku 1914. Manželka ministra financí Francouzské republiky Henriette Cailloux zastřelila v redakci vlivného deníku Figaro jeho editora Gastona Calmetta. Údajně na obranu svého manžela, o němž Figaro otiskl nepravdivé informace. Byla obviněna z vraždy, ale za čtvrt roku osvobozena. Příběh lásky a vraždy posloužil Oldřichu Daňkovi k napsání duchaplného textu o jednom báječném jaru v Paříži, plném volnosti a svobody, ale i mocenských ambicí. Jeho a Fischerovou Krvavou Henriettou zároveň chceme připomenout letošní 90. výročí narození tohoto moderního klasika českého divadla, literatury, filmu i televize. Krvavá Henrietta aneb Jedno jaro v Paříži je druhou absolventskou inscenací studentů 5. ročníku HDU.

 

Hrají:

Henrietta Caillardová: Eliška Nejedlá*
Georgetta, Berta: Michaela Rajdlíková
Jeanetta: Kamila Kopčová
Caillard: Dominik Jetel
Obhájce, Jaboux, ministr: Lukáš Klíma*
Prokurátor, Petr, Papillon: Leonard Stirský Hädler

* posluchači 6.ročníku

 

Režie: Josef Kačmarčík
Dramaturgie: Ondřej Šrámek
Pohybová spolupráce: Rostislav Šrom
Aranže a nahrávky: Aleš Háva
Hudební nastudování: Tomáš Trapl
Scéna a kostýmy: Mariana Kuchařová
Pedagogická spolupráce: Eliška Burkert Nezvalová, prof. František Laurin, Kateřina Iváková

Uchazeč
ČERNÉ JEZERO (Josef Richard Rozkošný)
premiéra 1. 3. 2018

Poslední opera českého skladatele Josefa Richarda Rozkošného (1833-1913) Černé jezero byla napsána roku 1902 na libreto Josefa Kádnera podle básně Adolfa Heyduka. Měla premiéru v Národním divadle v Praze roku 1906. Rukopisné notové materiály zapůjčil Hudební archiv Národního divadla a Knihovna Pražské konzervatoře. Spoluúčinkují Tereza Horáková nebo Viktor Janoštín – houslové sólo

 

Hrají: Studenti pěveckého oddělení Pražské konzervatoře

 

Režie: Gustav Skála
Hudební nastudování: Tomáš Hála

Uchazeč
TLUSTÝ PRASE (Neil LaBute, překlad Dana Hábová)
premiéra 20. 10. 2017

Komedie o kultu štíhlosti. Hlavním nehrdinským hrdinou současné americké hry je mladý úspěšný manažer, který se zamiluje a je nucen odolávat tlaku kolegů a přátel. Ti s jeho volbou nesouhlasí, neboť mají jiné představy o podstatě vztahu a uznávají naprosto odlišné životní hodnoty. Hru napsal současný americký dramatik a filmový režisér Neil LaBute.

 

Hrají:

Helena: Kamila Kopčová
Tom: Marek Zeman
Jeannie: Michaela Rajdlíková
Carter: Leonard Stirský Hädler

 

Režie: Hana Marvanová
Dramaturgie: Ondřej Šrámek
Hudba: Kristýna Hulcová
Výprava: Magdaléna Paráčková
Pedagogická spolupráce: prof. František Laurin, Eliška Burkert Nezvalová

 

Uchazeč
ORFEUS V PODSVĚTÍ (Jacques Offenbach)
premiéra 7. 4. 2017

Jacques Offenbach napsal přes 140 jevištních děl, z nichž známe nepatrný zlomek. Své dílo korunoval nedokončenou operou Hoffmannovy povídky, která poprvé zazněla po skladatelově smrti (zemřel 5. října 1880 v Paříži) 10. února 1881 v pařížské Opéra-Comique. Z jeho operet, které se uvádějí na našich jevištích, jsou nejznámější Krásná Helena, Modrovous, Pařížský život, Velkovévodkyně z Gerolsteinu, Perikola, Trebizondská princezna, Bandité a Madame Favart. Offenbach ve svých dílech ironicky nastavoval kritické zrcadlo společnosti své doby. Protože mnohé nešvary stále přetrvávají, jsou jeho díla aktuální i dnes. Školní verzí Orfea v podsvětí navazujeme nejen na předchozí úspěšnou inscenaci Lehárovy Veselé vdovy, která byla uvedena s malým orchestrem v koncertním sále školy, ale i na inscenace Noci v Benátkách, Žebravého studenta, Polské krve a Mam´zelle Nitouche, které studentům otevřely kouzelný svět operety a kde dostali první pěvecké, herecké i taneční příležitosti. A uvědomili si, že ona „lehká múza“ je interpretačně zatraceně těžká.

 

Hrají:

Orfeus: David Ullrich / Raman Hasymau
Eurydika: Zuzana Kopřivová / Marie Schmidtová
Aristeus – Pluto: Vladimír John / Ondřej Benek
Jupiter: Václav Dlask / Jakub Ošmera
Veřejné mínění: Marie Svobodová / Kristýna Šorsáková / Yanina Ulasavets
John Styx: Michal Demeter / Václav Dlask
Cupido: Tereza Králová / Hana Tomášová
Merkur: Lukáš Sidorják
Diana: Anna Novotná / Anna Petrtylová
Juno: Šárka Stejskalová / Světlana Thierlová
Venuše: Karolína Grebeníčková / Nikol Turoňová
Minerva: Michaela Kofláková / Monika Machovičová

Spoluúčinkují: prof. Václav Loskot (klavír), Jonáš Kolomý (1. housle), Anna Poulová (2. housle), Jakub Šandera (viola), Sutthida Thongnopratana (violoncello), Jakub Amcha (kontrabas), Veronika Závorová (flétna), Eliška Dvořáková (hoboj), Adrián Polák (klarinet), Dorota Šimonová (1. lesní roh), Veronika Gloserová (2. lesní roh)

 

Režie: Zbyněk Brabec
Hudební nastudování: Václav Loskot
Spolupráce na hudebním nastudování a dirigent: Alena Jelínková
Pohybová spolupráce: Ivan Krob
Výtvarná spolupráce: Josef Jelínek a Klára Sedlo

Uchazeč
JELEN V BORŮVČÍ (M. Šotek BORŮVČÍ, V. K. Klicpera ZLÝ JELEN)
premiéra 9. 12. 2016

Inscenaci naši tak jsme pojmenovali, by název tituly komedií či frašek obou propojil. Tyto provázány jsou nejen dějištěm stejným, ale i komediálností příbuzenskou a jazykem ušlechtilým – a to i přesto, že dvě stě let bezmála od sebe je dělí a jeden z autorů klasikem a otcem zakladatelem jest a druhý ke generaci nejmladší současného Divadla národního patří.

 

Režie a scéna: Kateřina Iváková
Dramaturgie: Ondřej Šrámek
Kostýmy: Anna Martínková
Pedagogická spolupráce: Eliška Burkert Nezvalová a prof. František Laurin

BORŮVČÍ
Vrubel: Dominik Jetel
Vrubelová: Michaela Rajdlíková
Hrycej: Milan Ligač
Jeníček: Leonard Stirský Hädler
Mařenka: Kamila Kopčová

ZLÝ JELEN
Myslibor: Dominik Jetel
Vítek: Leonard Stirský Hädler
Strachoš: Jaroslav Blažek
Ivan: Marek Zeman
Ivana: Kamila Kopčová
Růžena: Michaela Rajdlíková
Jaromír: Martin Klapil
Mrňák: Jindřich Žampa
Zapotil: Ondřej Hyneš
Prokop: Daniel Krečmar

Uchazeč
PSYCHÉ (Jean-Baptiste de Lully) 
premiéra 9. 3. 2017

Podle legendy byla Psyché nejmladší a nejkrásnější ze tří dcer anatolského krále. Její krása vzbudila žárlivost bohyně Afrodity, která přikázala svému synovi Erótovi, aby svým šípem v dívce vzbudil lásku k nejodpudivějšímu z mužů, kterého potká. Erós se však sám do Psyché zamiloval, šíp zahodil do moře a když Psyché usnula, unesl ji do svého paláce, kde ji navštěvoval noc co noc pod rouškou tmy; varoval ji však, že ho navždy ztratí, pokud by ho chtěla třeba jen na okamžik zahlédnout. Psyché toužila navštívit své sestry, to jí Erós dovolil; Psyché pak, podlehnuvši ponoukání svých žárlivých sester, zapálila v noci lampu, aby si svého milence v jejím světle prohlédla. Krůpěj horkého oleje však ukápla na Erótovu hruď a probudila ho; bůh pohněvaný její neposlušností odletěl. Když zoufalá Psyché zjistila, co způsobila, vydala se na pouť po svatyních ve snaze najít svého milovaného, až se setkala s Afroditou. Prosila ji snažně, aby jí vrátila lásku Erótovu; rozhněvaná bohyně to podmínila splněním čtyř úkolů, jejichž zdolání ovšem bylo pro smrtelníka nemožné. Protože Afrodita plná starosti o svého syna, který kvůli ztrátě Psyché onemocněl, pozbyla část své božské krásy, bylo čtvrtým dívčiným úkolem sestoupit do Hádu a požádat vládkyni podsvětí Persefonu o trochu její krásy, již měla ukrýt do černé skříňky. Psyché dorazila k Persefoně a ta byla svolná vyhovět Afroditině žádosti. Když Psyché opustila podsvětí, rozhodla se otevřít skříňku a vzít si z ní trochu krásy pro sebe domnívajíc se, že jí to zajistí Erótovu lásku. Uvnitř však byl věčný spánek, který ji překvapil a uspal. Erós, který jí již odpustil, přiletěl k jejímu tělu a odstranil spánek s jejích víček, prose Dia i Afroditu o svolení ke sňatku s Psyché. Bohové souhlasili, Zeus dal Psyché nesmrtelnost a Afrodíté tančila na jejich svatbě. Ze spojení Eróta a Psyché se narodila dcera nevšední krásy, nazvaná jménem Hedoné (tj. Rozkoš, v římské mytologii Voluptas).

Hrají:

Jupiter: Josef Kovačič / Marek Pavlíček
Venuše: Aneta Schwarzová / Šárka Stejskalová
Vulkán: Václav Buršík / Raman Hasymau
Zefyr: Lucie Fürstová / Veronika Vaněčková
Amor muž: Jakub Kos / David Ullrich
Amor dítě: Anna Petrtylová / Hana Tomášová
Psyché: Zuzana Kopřivová / Anna Novotná
Aglaure: Kristýna Šorsáková / Janina Ulasavets / Kateřina Zelenková
Cidippe: Michaela Králová / Michaela Mochnáčová / Ema Šoferová
Král: Michael Demeter / Václav Dlask
Lycas: Josef Kovačič / Marek Pavlíček
První nymfa: Karolína Grebeníčková / Marie Schmidtová
Druhá nymfa: Michaela Kofláková / Tereza Králová
První fúrie: Lukáš Sidorják / David Ullrich
Druhá fúrie: Vladimír John
Třetí fúrie: Václav Dlask / Jakub Ošmera
Italské “Lamento”: Monika Machovičová / Marie Svobodová / Nikol Turoňová / Vladimír John / Lukáš Sidorják / Václav Dlask / Jakub Ošmera
Chór: studenti 4. ročníku, sólo v Prologu: Karolína Grebeníčková / Marie Schmidtová

Spoluúčinkují: prof. Tomáš Hála (cembalo, varhany), Tereza Horáková, Viktor Janoštín (housle), Halyna Lozynska (violoncello)

Režie: Tomáš Šimerda
Hudební nastudování, cembalo, varhany: Tomáš Hála
Choreografie: Marcela Benoniová
Scéna: Vladimír Soukenka
Kostýmy: Josef Jelínek

 

Uchazeč
V ŘÍMĚ NA PLACE BYLA LEGRACE aneb CHUDÁK PSEUDOLUS
premiéra 27. 11. 2015

Brodwayský muzikál autorů Burta Shevelova, Larryho Gelbarta a Stephena Sondheima “A Funny Thing Happened on the Way to the Forum” měl premiéru v roce 1962. O čtyři roky později vznikl film Richarda Lestera a o další dva roky později se muzikál hrál u nás. Bohužel jen v jedné zapomenuté inscenaci Městských divadel pražských v režii Karla Svobody a v hvězdném hereckém obsazení: Stanislav Fišer, Stella Zázvorková, Josef Zíma, Otto Šimánek, Carmen Mayerová a další. Český překlad libreta pořídila Jana Kvapilová a písně otextoval Jan Werich.
Příběh muzikálu je rozvedením známé starořímské Plautovy komedie, která je u nás od dob Ladislava Peška známá jako Lišák Pseudolus. Zaplétá ovšem bohatěji komediální situace, oživuje je současným rytmem a přidává nakažlivé songy. Ne nadarmo prožívá tento muzikál v současné době renesanci. A možná i v souvislosti s nestorem americké hudby Stephenem Sondheimem, který se letos dožívá 85 let.

Hrají:
Pseudolus: Matouš Zah
Hysterium: Lukáš Kofroň
Madam Lykus: Anna Jiřina Daňhelová
Hero: Lukáš Kunz
Filie: Štěpánka Fingerhutová
Senex: Lukáš Klíma
Domina: Eliška Nejedlá
Milés Gloriosus: Dominik Jetel
Erronius: Jan Papírník
dále hrají: Michaela Prchalová a Eva Radilová

Režie: Lumír Olšovský
Dramaturgie: Ondřej Šrámek
Kostýmy: Dušan Chrástek
Choreografie: Denisa Kubášová
Hudební nastudování: Kristýna Brachtlová, Svatopluk Kůrka
Pedagogická spolupráce: Kateřina Iváková

Uchazeč
ZÁVIŠŮV KŘÍŽ (Pavel Trojan, Gustav Skála)
premiéra 27. 4. 2016

Nový muzikál z české historie o lásce rytíře Záviše z Falkenštejna a královny Kunhuty vznikl na půdě Pražské konzervatoře. Účinkují studenti oddělení populární hudby.

Hrají:
studenti oddělení populární hudby

Režie: Gustav Skála
Hudba: Pavel Trojan
Výprava: Gustav Skála
Choreografie: Adéla Hájková
Hudební nastudování: Jana Balašová Trčková
Pedagogická spolupráce: Kateřina Iváková

Uchazeč
KAZIMÍR A KAROLÍNA (Ödön von Horváth)
premiéra 11. 11. 2016

Tragikomedie o neradostných koncích a ještě smutnějších začátcích.

Obraz světa jako pouti zalidněné figurkami, které sice často stojí po kotníky v bahně, ale nezapomínají se dívat nahoru na hvězdy. Konec bezstarostných mladých časů, konec večírků a hlavně konec první lásky, která je vždycky jenom jedna, ať už vám zlomí srdce nebo na ní vzpomínáte s úsměvem.

“Dneska jsme všichni starší, než opravdu jsme…”

Hrají:
Kazimír: Lukáš Kunz
Karolína: Eva Radilová
Rauch: Lukáš Kofroň
Schürzinger: Jan Papírník
Biggy: Lukáš Klíma
Franc Merkl: Matouš Zah
Erna: Michaela Prchalová
Ela: Štěpánka Fingerhutová
Marie: Anna Jiřina Daňhelová
Číšnice, sanitářka: Eliška Nejedlá

Režie: Lukáš Pečenka
Inscenační úprava: Kristýna Čepková a Lukáš Pečenka
Dramaturgie: Kristýna Čepková a Ondřej Šrámek
Pohybová spolupráce: Rostislav Šrom
Pedagogická spolupráce: prof. František Laurin a Eliška Burkert Nezvalová
Scéna a kostýmy: Petra Krčmářová

Uchazeč
ARKÁDIE (Tom Stoppard)
premiéra 1. 4. 2016

Stoppardova poutavá, místy až detektivní tragi-komedie (Cena Laurence Oliviera) klade divákovi otázky o pravdě a lži, o času a nadčasovosti, o řádu a chaosu, o jistotě a nejistotě, o odlišném chápání světa v různých obdobích lidské existence a o ničivém vlivu sexu při našem orbitu životem – “přitažlivost, kterou Newton vynechal”.

Hrají:
Thomasina Coverlyová: Štěpánka Fingerhutová / Eva Radilová
Septimus Hodge: Milan Ligač
Jellaby: Petr Uhlík
Erza Chater: Matouš Zah
Richard Noakes: Lukáš Kunz
Lady Helena: Anna Jiřina Daňhelová
Kapitán Brice: Marek Zeman
Hana Jarvisová: Eliška Nejedlá / Michaela Prchalová
Chloe Coverlyová: Františka Brzobohatá
Bernard Nightingale: Lukáš Kofroň
Valentin Coverly: Jan Papírník
Augustus Coverly: Lukáš Klíma

Režie a scéna: Kateřina Iváková
Dramaturgie: Ondřej Šrámek
Překlad: Jaroslav Kořán
Kostýmy a grafická spolupráce: Dorota Březinová
Původní klavírní skladby: Jakub Šafr
Klavírní téma Arkádie: Anna Jiřina Daňhelová
Pedagogická spolupráce: František Laurin
Hlasová spolupráce: Vanda Švarcová

Uchazeč
HANSPANOPTIKUM (autorské představení)
premiéra 21. 5. 2015

Autorské pohybové představení Hudebně dramatického oddělení. Dostanete se na místo, kde byste rozhodně neměli být. Slavní známí, hvězdy filmového plátna či světa popmusic ve vlastnictví majitele voskových figurín, tajemného pana Hanse. Hrají studenti 6. ročníku.

Hrají:
Františka Brzobohatá, Anna Jiřina Daňhelová, Anna Fialová, Štěpánka Fingerhutová, Lukáš Klíma, Lukáš Kofroň, Lukáš Kunz, Marek Lambora, Milan Ligač, Eliška Nejedlá, Jan Papírník, Michaela Prchalová, Eva Radilová, Matouš Zah

Režie: Michaela Doláková
Choreografie: Rostislav Šrom

Uchazeč
ANATOL (Arthur Schnitzler)
premiéra 23. 10. 2015

Rakouský dramamatik, spisovatel a lékař patřil po celý svůj život k autorům, jejichž dílo budilo rozruch, neřkuli skandály. Zejména tím, jak otevřeně mluvil o sexualitě a o přetvářce v intimních vztazích. Souputník Siegmunda Freuda patřil k prominentním vídeňským laryngologům a zabýval se svým lékařským povoláním jeden čas i vědecky. Zkoumal, jak léčit poruchy hlasu hypnózou, protože předpokládal, ze mají psychický původ. Jeho první dramatická práce Anatol je v podstatě sled aktovek, které vznikaly v průběhu témeř deseti let a spojuje je hlavní postava mladého bouřliváka Anatola a jeho střízliveho přítele Maxe, který se ho svými racionálními poznámkami snaží postavit zase nohama na zem. A pak jsou tu ženy Anatolova života, které tohoto sexuálního štvance dohánějí k šílenství. Schnitzler velmi dobře věděl, o čem psal, hodně z toho si v životě sám prožil, a tak je jeho hra velmi živá a bezprostřední. Pro nás Čechy je zajímavé, ze světovou premiéru díla neuvedla ani Vídeň, ta poslední se ostatně našla až v pozůstalosti, ale pomohl dílu do světa. Také naše inscenace si z osmi příběhů vybrala šest. A to s důrazem na komediálnost a syrovost situací.

Hrají:
Lukáš Adam / Miroslav Sabadin
Karel Jirák
Nikola Ďuricová
A. Sbouli
V. Malá
P. Soukupová
Jan Papírník

Režie: Adam Doležal
Dramaturgie: Ondřej Šrámek
Scénografie: Petra Vencelidesová
Asistentka scénografie: Lada Jílková
Pedagogická spolupráce: František Laurin

Uchazeč
BALADA PRO BANDITU (Milan Uhde, Miloš Štědroň)
premiéra 28. 11. 2014

Velký baladický příběh obávaného zbojníka Nikoly Šuhaje, jeho milé Eržiky a celé Koločavy. Muzikál plný opravdových lidí a živelné nespoutanosti.
Za první světové války Nikola zběhl a skrýval se v lesích v okolí svého rodiště na Podkarpatské Rusi. Hned od počátku svého příběhu byl rebelem s přirozenou touhou po svobodě, vymykal se všem konvencím. Stal se zbojníkem z vlastní vůle, ale i z nutnosti. Jeho nedostatek peněz mu nejdřív nedovoloval, aby si mohl vzít svou milovanou Eržiku. Peníze pro Eržičina otce se tedy rozhodl získat za každou cenu. Ovšem v loupení se nezastavil, pokračoval od malých krádeží k velkým lupům, za stálého pronásledování četnictvem, kterému unikal až do chvíle, kdy byla na jeho dopadení vypsána vysoká odměna. A pod vidinou velkých peněz, ale i vyhnutí se vlastnímu trestu se mu zpronevěřili dokonce jeho dobří přátelé a společníci! Jak mohli?!
Dnes již legendární muzikál, jehož mnohé písně zlidověly, napsal Milan Uhde na motivy románu Ivana Olbrachta Nikola Šuhaj loupežník. Společně s hudebním skladatelem Milošem Štědroněm vytvořili dílo trvalé hodnoty, které poprvé spatřilo světlo světa v brněnském Divadle na provázku v roce 1975, o tři toky později bylo také zfilmováno a na českých jevištích již zcela zdomácnělo. Nyní se můžete těšit na inscenaci plnou mladistvého elánu a energie studentů Pražské konzervatoře, kteří pod vedením zkušeného režiséra Michaela Taranta hledají výpověď o Nikolově i jejich vlastním světě.

Hrají:
Eržika: Nikola Ďuricová
Nikola: Matouš Zah
Mageri: Lukáš Kofroň
velitel četníků: Lukáš Klíma
Derbak: Miroslav Sabadin
Derbaková: Patricie Soukupová
Oreb, Danko: Karel Jirák
Morana: Veronika Malá
Mara, dívka: Angelika Sbouli
Eva, židovská nevěsta, dívka: Patricie Soukupová
Bouda, četník Sidó: Jan Papírník
Uhrín, četník György, Andrej, Jejku Horbasa, Laco Totín, Jura: Lukáš Kunz
Kubeš, Icu Bokšaj: Milan Ligač
Drač, poštmistr: Jaroslav Blažek
dále hrají: Františka Brzobohatá, Jiřinka Daňhelová, Eliška Nejedlá, Michaela Prchalová, Štěpán Komárek, Antonín Mašek

Režie: Michael Tarant
Dramaturgie: Zdeněk Janál
Výprava: Lukáš Mathé, Dominika Lippertová
Choreografie: Libuše Králová
Asistent choreografie: Ivan Krob
Hudební nastudování: Václav Trunec
Korepetice: Svatopluk Kůrka, Robert Štolba
Pedagogická spolupráce: František Laurin, Tomáš Trapl

Uchazeč
SWINGUJEME, REJDÍME (Vlasta Žehrová)
premiéra 7. 2. 2014

Představení Pražské konzervatoře, Oddělení populární hudby, v Divadle Na Rejdišti. V „retro stylu“ zazní 19 českých swingových písní z období let 1937-1949. Inspirováni historickými fakty jsme nechtěli pouze mapovat vývoj českého swingu, ale hravou formou s jistou nadsázkou přiblížit éru swingu, elegance, gentlemanství a radosti ze života. Nechte se okouzlit příběhy, humornými situacemi a vztahy pěveckých legend a hvězd, které uvidíte v dobových kostýmech, účesech i líčení. Za doprovodu swingové kapely “Šafrboys” uvidíte studenty z různých ročníků oddělení, kteří nejen zpívají, ale také tančí dobové tance, například Lindy Hop, Charleston a stepují. Přijďte s námi prožít retro večer ve stylu 40. let.

Hrají:
Adam Koubek, Lukáš Krupka, Barbora Šampalíková, Anna Slováčková, Daniel Pinc, Tereza Nálevková, Karolina Stasiaková, Radka Říhová, Tereza Chovítová, Lenka Švestková, Karolina Fišerová, Anna Daniluková, Filip Hořejš, Štěpán Piller, Karolina Kaňková, Jiří Černý, Pavel Nedvěd, Vojta Janák, Miroslav Kaplan

Režie: Vlasta Žehrová
Choreografie: Kateřina Steinerová
Hudební nastudování a korepetice: Jakub Šafr
Výprava: Petra Krčmářová
Asistent režie: Lukáš Pečenka
Asistenti choreografie: Zdeněk Pilecký, Štěpán Jordánek

kapela Šafrboys:
klavír: Jakub Šafr
housle: Pavel Švestka / Zbyněk Malý
kytara: Vojtěch Havelka
kontrabas: Jan Greifoner / Petr Vlášek

Uchazeč
HOSTINA V DOBĚ MORU (autorské představení)
premiéra 5. 6. 2015

Hodokvas v době moru je jednou z tzv. malých tragédií A. S. Puškina. Napsal ji v Boldinu na podzim roku 1830 a je volným překladem dramatické básně Johna Wilsona Morové město (1816). Jeho scénu tvoří pustá ulice ve městě, v němž zuří mor. Na této ulici stojí dlouhý stůl, u něhož truchlí i pije uzavřená společnost mladých lidí. Nikdo jiný tu není, jen občas tudy musejí nechat projet na hřbitov vůz plný mrtvol. Stísněnost situace vede až ke zpupnému zpěvu na oslavu moru. Přichází starý kněz s výčitkami a mladíkovi, který oslavuje mor, připomene jeho milou, která je už mrtvá. Kněz odchází, hodokvas pokračuje, ale mladík zůstává zasažen a mlčí. Tato Puškinova dramatická báseň stála na počátku inspirace autorské inscenace 5. ročníku Hudebně dramatického oddělení Pražské konzervatoře. Nikoli svými postavami nebo vnějškově danou dramatickou situací, ale svým tématem. Cestou k jejímu uskutečnění bylo nejprve pojmenovat, co je morem dneška, vytvořit dramatické postavy a najít adekvátně současnou situaci a místo děje. Postavy i příběh jsou dílem posluchačů. Hledali v sobě strachy, z nichž pak pramení neschopnost komunikace, nedůvěra ke svému okolí, neschopnost vyjít z bludného kruhu vlastních lží. Režisérka Monika Pulišová začala svou práci hereckým tréninkem podle metody Michaila Čechova, pomáhala pojmenovat témata, situace, stavět příběh. Příběh o vážných věcech i s humorem a nadějí.

Hrají:
Nikola Ďuricová
Veronika Malá
Františka Brzobohatá / Patricie Soukupová
Angelika Sbouli
Karel Jirák
Miroslav Sabadin

Režie: Monika Pulišová
Výprava: Daša Krištofovičová
Pohybová spolupráce: Libuše Králová
Aranžmá písní: Aleš Háva
Pedagogická spolupráce: Kateřina Iváková, Vanda Švarcová, František Laurin a Ondřej Šrámek

Uchazeč
QUIJOTI (Antonín Přidal a další)
premiéra 25. 10. 2019

Když je svět převrácený, postav se na hlavu.
O lásce, větrných mlýnech a prázdných břichách v inscenaci plné pohybu, masek a quijotovského nasazení. Slavná postava rytíře, který se nevzdává, znovu na jevišti.

 

Hrají:

Gabriella Farr
Martin Klapil
Anna Klausnerová
Ondřej Kohoutek
Maria Leherová
Rosalie Malinská
Jakub Rezek
Hynek Tajovský

 

Režie: Jiří Bilbo Reidinger
Dramaturgie: Radek Brož
Scéna a kostýmy: Samiha Maleh
Hudba a hudební nastudování: Sylvie Krobová
Hudbu nahráli: Jan Jirucha – trombon, Sylvie Krobová – ostatní nástroje
Pedagogická spolupráce: Jitka Nerudová, Kateřina Iváková, Ivana Mikulčíková

Uchazeč
PĚNA DNÍ (Boris Vian)
premiéra 12. 4. 2019

“Chtěl bych se zamilovat. Ty by ses chtěl zamilovat. On, ona, ono, by se chtěli zamilovat.” Colin a Chloé se dočkají a prožijí nejšťastnější dny v životě. Co přijde po nich? Inscenace plná hudby podle slavného francouzského románu.

Hrají:

Chloé: Maria Leherová
Colin: Daniel Krečmar
Alise: Rosalie Malinská
Chick: Hynek Tajovský
Nicholas: Martin Klapil
Isis: Anna Klausnerová
Kočka (Dr. Mišmaš, Jean-Sol Parter, Ježíš Kristus, Starožitník, Ředitel): Gabriella Farr
Myška: Johana Koubová

 

Režie: Zbyšek Pantůček
Dramaturgie: Radek Brož
Choreografie: Jan Onder
Scénografie: Eva Brodská
Pedagogické vedení: Kateřina Iváková, Zuzana Koliandrová, prof. František Laurin

Uchazeč
ČARDÁŠOVÁ PRINCEZNA (Emmerich Kálmán)
premiéra 29. 3. 2019

Na Pražské konzervatoři je tato inscenace Čardášové princezny (upravené vzhledem k možnostem studentů a školy) již osmou inscenací klasické operety od doby, kdy se obnovilo vyučování operety, při němž studenti nejen musí zpívat operetní party (často velice těžké), ale musí hrát divadlo, mluvit a tancovat. Čardášová princezna je čtvrtou inscenací, kterou hrajeme v koncertním sále za doprovodu malého orchestru a pod taktovkou studenta – dirigenta. Mnozí zpěváci tak vůbec poprvé zpívají pod dirigentovou taktovkou. Je to komplexní praxe, vítaná a prospěšná všem zúčastněným. Je úžasné, že každá inscenace je uvedena zhruba desetkrát a studenti tak mají možnost přesvědčit se, že každé představení je jiné, každé má jiné publikum, jinou náladu, případně i jiné problémy. A s tím vším se musí všichni vyrovnat. Je to pro všechny výborná škola. Větší počet repríz navíc dává příležitost k nastudování některých rolí i ve více alternacích. Dodejme ještě, že zdárnému nastudování takovéto inscenace nejen pedagogové, ale i studenti, věnují mnoho ze svého volného času. Ohlas minulých inscenací byl všem velkou odměnou.

 

Hrají:

Kníže Leopold Maria: Adam Born – Lukáš Filippi
Marie-Luisa, jeho žena: Petra Borecká – Barbora Mičková – Sylvie Sedlecká
Edwin Ronald, jejich syn: Ondřej Benek – Jan Hájek
Komtesa Stázi, neteř knížete: Magdaléna Heboussová – Diana Hladíková – Šárka Neprašová – Marie Šimůnková
Hrabě Boni Káncsánu: Benjamin Hájek – Jan Krátký
Sylva Varescu: Eva Hartová – Vendula Langerová – Tereza Papoušková
Poručík Rohnsdorf: Martin Bělohlávek – Samuel Hejzlar – Olexandr Kashyn
Feri von Kerekes: David Blaha – David Dvorník – Josef Fečo
Miška, číšnice: Alžběta Frošová – Karolína Pohanková
Tanečnice: Valeriia Ivanchenko, Adéla Karbanová, Nikola Nováková
Kiss, notář: Adam Born – Filip Brada – Olexandr Kashyn

Spoluúčinkují: studenti 2. ročníku Hudebně dramatického oddělení: Josef Fečo, Vojtěch Flígr, Ondřej Kohoutek, Jakub Novotný, Jakub Rezek a Antonio Šoposki, instrumentální soubor posluchačů Pražské konzervatoře

 

Překlad hudebních čísel: Eva Bezděková
Překlad a úprava dialogů: Zbyněk Brabec
Hudební nastudování: Václav Loskot
Režie: Zbyněk Brabec
Choreografie: Ivan Krob

Uchazeč
HYSTERIKON (INGRID LAUSUND)
premiéra 16. 11. 2018

Jak vnímají svět ti, kteří právě přestali být dětmi.

Na prahu dospělosti se ocitáme v supermarketu. Vybíráme si příchuť jogurtu, rozhodujeme se, jak a s kým budeme žít. A už předem nás děsí představa, že nakoupíme špatné zboží. Hru jako koláž zdánlivě náhodných situací ze supermarketu napsala současná německá dramatička se skupinou herců.

 

Hrají:

Eva: Gabriella Farr („Je potřeba si připomínat, že na tomto světě nejsme sami.“)
Martin: Martin Klapil („Je mi 27, vypadám dobře, daří se mi dobře.“)
Petra: Anna Klausnerová („Něco musím změnit.“)
Vrah: Daniel Krečmar („Copak je opravdu tak psychopatický trvat na dodržení slova?“)
Anna: Maria Leherová („Jsem trochu v tenzi.“)
Frigitte: Rosalie Malinská („Je mi zima.“)
Richard: Hynek Tajovský („Zrovna když sis zapálila cigaretu, počali jsme dítě.“)

 

Překlad: Tereza Synková
Režie: Pavel Šimák
Dramaturgie: Radek Brož